Het wijzigen of controleren van je Office 365 e-mailinstellingen gaat als volgt:
Open het configuratiescherm.
Windows 10: Typ Configuratiescherm in het zoekvak op de taakbalk en selecteer vervolgens Configuratiescherm.
- Windows 8,1: Typ Configuratiescherm in het zoekvak en selecteer vervolgens Configuratiescherm.
- Windows 7: Klik op de knop Start en klik vervolgens op Configuratiescherm.
Zoek en open het pictogram E-mail in het Configuratiescherm.
- Klik in het venster Mail (Microsoft Office 2016)
- Selecteer in het venster account instellingen het account waarvoor u problemen wilt oplossen en selecteer wijzigen.
- Selecteer in het venster account wijzigen de Server voor inkomende e-mail en Serverinstellingen voor uitgaande e-mail voor de instellingen van uw e-mailprovider. Als het verschilt, kunt u de instellingen bijwerken.
- Controleer onder aanmeldingsgegevens of u de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord voor uw e-mailaccount gebruikt.
Opmerking: Als uw e-mailprovider tweeledige verificatie vereist, voert u de gegenereerde wachtwoord in in plaats van uw normale wachtwoord.
- Klik op meer instellingen...
- Selecteer in het venster instellingen voor Internet-e-mail het tabblad Geavanceerd .
- Vergelijk onder poortnummersvan de server de server voor inkomende e-mail (IMAP) en de Server voor uitgaande e-mail (SMTP ) met de nummers die worden verstrekt door uw e-mailprovider of van het referentie artikel. Als ze niet overeenkomen, kunt u deze handmatig wijzigen.
- U kunt ook de versleutelingstypen vergelijken (naast gebruik het volgende type versleutelde verbinding) voor inkomende en uitgaande servers, en als ze niet overeenkomen, kunt u deze handmatig wijzigen.
- Klik op OKen klik vervolgens op Accountinstellingen testen in het venster account wijzigen .
- Controleer in het venster account instellingen testen of u groene vinkjes of rode markeringen hebt:
Met rode markeringen worden bepaalde of alle instellingen onjuist aangegeven. Controleer uw instellingen en test opnieuw. Als de test mislukt, neem dan contact op met uw e-mailprovider om de gegevens te verifiëren.
- Groene vinkjes geven een succesvolle test aan. Klik op sluiten en klik vervolgens op het venster account wijzigen op volgende en Voltooien . Uw e-mail moet correct worden geconfigureerd.