Het wijzigen of controleren van je Office 365 e-mailinstellingen gaat als volgt:


  1. Open het configuratiescherm.

            
    •  Windows 10: Typ Configuratiescherm in het zoekvak op de taakbalk en selecteer vervolgens Configuratiescherm.

    •  Windows 8,1: Typ Configuratiescherm in het zoekvak en selecteer vervolgens Configuratiescherm.
    •   Windows 7: Klik op de knop Start en klik vervolgens op Configuratiescherm.
           
  2. Zoek en open het pictogram E-mail in het Configuratiescherm.

  3. Klik in het venster Mail (Microsoft Office 2016)
  4. Selecteer in het venster account instellingen het account waarvoor u problemen wilt oplossen en selecteer wijzigen.
  5.  Selecteer in het venster account wijzigen de Server voor inkomende e-mail en Serverinstellingen voor uitgaande e-mail voor de instellingen van uw e-mailprovider. Als het verschilt, kunt u de instellingen bijwerken.
  6. Controleer onder aanmeldingsgegevens of u de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord voor uw e-mailaccount gebruikt.

    Opmerking: Als uw e-mailprovider tweeledige verificatie vereist, voert u de gegenereerde wachtwoord in in plaats van uw normale wachtwoord.

  7. Klik op meer instellingen...
  8.  Selecteer in het venster instellingen voor Internet-e-mail het tabblad Geavanceerd .
  9.  Vergelijk onder poortnummersvan de server de server voor inkomende e-mail (IMAP) en de Server voor uitgaande e-mail (SMTP ) met de nummers die worden verstrekt door uw e-mailprovider of van het referentie artikel. Als ze niet overeenkomen, kunt u deze handmatig wijzigen.
  10. U kunt ook de versleutelingstypen vergelijken (naast gebruik het volgende type versleutelde verbinding) voor inkomende en uitgaande servers, en als ze niet overeenkomen, kunt u deze handmatig wijzigen.
  11. Klik op OKen klik vervolgens op Accountinstellingen testen in het venster account wijzigen .
  12. Controleer in het venster account instellingen testen of u groene vinkjes of rode markeringen hebt:
    • Met rode markeringen worden bepaalde of alle instellingen onjuist aangegeven. Controleer uw instellingen en test opnieuw. Als de test mislukt, neem dan contact op met uw e-mailprovider om de gegevens te verifiëren.

    • Groene vinkjes geven een succesvolle test aan. Klik op sluiten en klik vervolgens op het venster account wijzigen op volgende en Voltooien . Uw e-mail moet correct worden geconfigureerd.