Wanneer je in hegt controle paneel een alias hebt aangemaakt, zal bij normaal gebruik (niet Office 365) de mailadressen automatisch overgenomen worden.


MIgreer je de mail naar Office 365, dan zal de dns van de Alias domeinnaam aangepast moeten worden. Bovendien moet Office 365 configureerd worden zodat mail afgeleverd wordt op het hoofdadres. De instellingen gaan als volgt:


1. Log in op https://portal.office.com

2. Klik op het icoontje Beheer

3. Klik aan delinkerkant op installatie>Domeinen

4. Klik op Domein toevoegen

5. Vul de domeinnaam in en klik op Volgende


Domeincontrole


De eerste staps is om te zorgen dat Microsoft kan bepalen dat u de eigenaar bent van het domeinnaam. Hiervoor zal een TXT-record aan de DNS worden toegevoegd.


6. Op de Microsft pagina uit stap 5 staan de waarde verneld. Maak een nieuw TXT record m.b.v. deze gegevens

7. Nadat u de record heeft overgenomen klik u op de blauwe knop Controleren. 


Andere gegevens toevoegen aan DNS

8. Nadat de controle is goedgekeurd, volg je de stappen in die Microsoft 365 Admin center weergeeft. Dus voeg ook nieuwe DNS records toe en test deze.

9. U mag de record uit stap 6 verwijderen. Deze was alleen te controle nodig. 


E-mailalias instellen.

10. Klik uit het menu aan de rechterkant op gebruikerds > Active gebruikers

11. Klik de de naam van het e-mailadres waar een alias aan gekoppedword.

12. Voer onder Alias het email adres in en selecteer het juiste domein. 

13. Klik op de knop toevoegen.

14. Het alias adres van de e-mail is nu toegevoegd.