Wil je ook mail kunnen verzenden zonder de beperkingen welke je internet provider je oplegt? En wil je altijd mail verzenden als je onderweg bent? Schakel dan de SMTP toegang in. Via onze SMTP toegang kan je eenvoudig mail verzenden via ons systeem. In deze beschrijving leggen we uit hoe je deze optie kan in schakelen.
Voordat je de SMTP mogelijkheid kan activeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.
Stap 1
Zodra je bent aangemeld op het controle paneel kom je op het dashboard uit. Klik aan de bovenkant in de menu balk op Hosting.
Stap 2
Nu krijg je een overzicht te zien van jouw website(s).
Stap 3
Klik hier op de website. Nu kom je in het hosting beheer terecht waar je alle details ziet van de geselecteerde website.
Stap 4
Aan de rechterkant van het scherm zie je de instellingen van deze
hosting dienst. Achter “SMTP server” staat nu een rood kruis, dit
betekend dat deze nu is uitgeschakeld. Om dit te activeren klik op de
knop “SMTP inschakelen”.
Stap 5
Je krijgt nu de popup van hierboven te zien. Hier zie je welke kosten er
verbonden zijn aan het gebruik van de SMTP toegang. Wanneer je akkoord
bent klik de selectie box aan en klik op Opslaan. Het systeem zal de
SMTP voor je inschakelen. Over het algemeen is dit vrijwel direct
geactiveerd, maar hou voor de zekerheid 5 minuten wachttijd aan.
Als het goed is kan je aan de rechterkant nu zien dat de SMTP server geactiveerd is.
Wanneer je in het overzicht kijkt bij de e-mail adressen, dan is daar een extra kolom zichtbaar SMTP. Hier kan je de status zien van de SMTP toegang per mailbox. In sommige gevallen kan hier een rood uitroep teken staan. Dit betekend dat het SMTP account niet geactiveerd is. Om SMTP als nog te activeren voor de mailbox met deze fout is het alleen nodig om het wachtwoord opnieuw in te stellen (dit kan het wachtwoord zijn welke je al gebruikt).
Stap 6
Als de SMTP dienst geactiveerd is kun je de gegevens inzien door eenmaal op SMTP Gegevens te klikken