Voordat je de domein contacten kan wijzigen, moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.
Stap 1
Zodra je bent aangemeld op het controle paneel kom je op
het dashboard uit. Klik aan de bovenkant in de menu balk op Domeinnamen.
Stap 2
Nu krijg je een overzicht te zien van jouw domein(en).
Stap 3
Klik op de domeinnaam waarvan je de domein contacten wil
wijzigen. Nu kom je in de domeinnaam eigenschappen terecht waar je alle
details ziet van de gekozen domeinnaam.
Stap 4
Zoals je ziet tref je aan de linkerzijde in het Menu de
mogelijkheid Domein contacten aan. Wanneer je hier op klikt, kom je
terecht in het overzicht Domein contacten. In sommige gevallen kan het
voorkomen dat er geen domein contact gegevens zichtbaar zijn, maar
evengoed kun je hier klikken op de knop Aanpassen om de domeinnaam te
voorzien van domein contacten.
Stap 5
Zoals je ziet verschijnt hier een overzicht van de domein contacten
welke gekoppelt zijn aan de domeinnaam. Om deze te wijzigen klik je op
de knop Aanpassen.
Stap 6
In het volgende venster heb je de mogelijkheid om de domeinnaam te
voorzien van een domein contact welke eventueel al eerder is aangemaakt.
Klik hiervoor op het drop down menu achter het betreffende domein
contact, er verschijnt nu een lijstje met de bestaande domein contacten.
Indien nodig, kun je zelfs zoeken naar een domein contact doormiddel
van de zoekfunctie. Moet er een nieuw domein contact worden aangemaakt?
Klik dan op het plus teken.
Stap 7
Nadat je een nieuw domein contact hebt aangemaakt, verschijnt deze in de
lijst met domein contacten. Klik op het drop down menu en selecteer
indien van toepassing het nieuw aangemaakte domein contact.
Stap 8
Als je de domeinnaam hebt voorzien van de nieuwe domein contacten, klik
je op de knop Opslaan, de wijziging van de domein contact gegevens wordt
vervolgens doorgevoerd en gesynchroniseerd met de registrar.
Stap 9
Als de wijziging van de domein contacten succesvol is doorgevoerd, krijg
je hiervan een bevestiging te zien. Ook zal de status van de domeinnaam
op Actief blijven staan. Mocht het gebeuren dat de status niet op
Actief staat, controleer dan of alle gegevens correct zijn ingevoerd.
Als blijkt dat dit allemaal goed is ingevuld, neem dan contact op met de
servicedesk voor meer informatie.
Let op: Bij sommige TLD’s worden kosten doorberekend bij het wijzigen van de domein contacten, dit wordt vooraf vermeld en hiervoor zal akkoord moeten worden gegeven om verder te gaan.